Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Loe Senden - WaarBenJij.nu Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Loe Senden - WaarBenJij.nu

Pamplona

Door: Loe

Blijf op de hoogte en volg Loe

06 April 2015 | Spanje, Pamplona

Vrijdagmorgen was ik al vroeg in Pamplona. Om 11uur was de albergue nog niet open, dus wat doe je dan als het mooi weer is? Op het terras zitten! Meteen ingecheckt toen t kon en de stad verkend. Ben de hele route gelopen waar ze voor de stieren uitrennen, Encierros noemen ze dat daar. Eigenlijk is dit maar een kort stukje 280 meter. Maar wel door de grootste winkelstraat en langs het stadhuis. Apart hoe dat gaat. Je moet toch wel suïcidaal zijn om hieraan mee te doen. Rondje om de arena en terug naar de albergue. 's Avonds was er de grote processie. Snel nog wat gegeten ervoor en naar de kathedraal gegaan om de processie te zien. Dit was echt een groot spektakel. Iedereen was gemaskerd en in verschillende kleuren. Leek ze droegen beelden die het hele paasverhaal vertelden. Van het laatste avondmaal t/m het graf voor Pasen. Daar de Dolorosa. De maagd van de stad. Er waren denk ik wel 20 nodig om dit beeld te dragen. Echt indrukwekkend.

Loe

Hier vind je mijn verslag van de camino de Santiago. De vertrekplaats is St. Jean Pied de Port (Fr) en ik ga te voet over de Pyreneeën naar Santiago de Compostela. Van daaruit loop ik verder naar Finisterre en Muxia aan de westkust van Noord Spanje. Alles bij elkaar zo'n kleine 900 km.

Actief sinds 21 Maart 2015