9 dagen, Hospital de peregrinos, Grañón - Reisverslag uit Grañón, Spanje van Loe Senden - WaarBenJij.nu 9 dagen, Hospital de peregrinos, Grañón - Reisverslag uit Grañón, Spanje van Loe Senden - WaarBenJij.nu

9 dagen, Hospital de peregrinos, Grañón

Door: Loe

Blijf op de hoogte en volg Loe

09 April 2015 | Spanje, Grañón

Na 9 dagen lopen is mijn eindplaats Grañón. Dit is de laatste plaats in Rioja, dus ik heb nog 1 keer genoten van de geweldige wijnen hier. De albergue waar ik nu ben is in de kerk. Om 18u30 was de pelgrimsmis. Er was ook een begrafenis, dus ja dan maar 2 in 1. Is hier normaal naar t schijnt. Daarna samen aan tafel. Er zijn hier 26 mensen, uit 12 verschillende landen. Gevarieerd gezelschap dus. Wat wel mooi is, is dat ik nu ook weer mensen zag waar ik de 1e nacht samen met in een albergue was. Na het eten was er nog een moment van bezinning. Samen de kerk in op t koor. Daar werd door de hospitolera gezegd wat de bedoeling was en iedereen deed mee. Samen gevoelens en gedachten gedeeld. Was een confronterend moment voor ieder persoon op zich. Meest gedeelde gedachten werden in de eigen taal verteld, dus het maakte niet uit of iemand het verstond. Verder nog een hoop gedachten die even langskwamen. Was wel moeilijk. Na dat alles dacht ik eigenlijk maar 1 ding: ik wil een whisky! Helaas voor mij geen drank, dus ook geen wijn meer. Nu ff genoten van een kop thee en lekker slapen. Dan weer samen ontbijten en weer aan de wandel. Op naar Castilla y León, Buen camino

  • 09 April 2015 - 23:04

    Pjer:

    Hoi Loe,
    Heel mooi beschreven. Dit zijn de momenten waarom dat je de Camino doet. Koester de momenten en laat ze je dragen naar Santiago de Compostella.
    Buen Camino

  • 09 April 2015 - 23:58

    Joke Beniers:

    Hoi Loe.

    Lees je verhaal met interesse. Ik hoop dat deze tocht je brengt wat je ervan verwacht. Het zullen zeker af en toe moeilijke momenten zijn maar ook ik hoop voor je dat je Santiago haalt. Succes verder.
    Hoe gaat het met je voeten?
    Buen Camino en gr.

  • 10 April 2015 - 09:13

    Erwin:

    Camino Loe,

    Het doel van een reis is niet het doel, maar de weg er naar toe, en hoe je deze bewandelt. Net zoals het leven.
    Veel succes onderweg met de dingen die je nog zal beleven en ervaren....

    Met vriendelijke pelgrims groeten,
    de Donkertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loe

Hier vind je mijn verslag van de camino de Santiago. De vertrekplaats is St. Jean Pied de Port (Fr) en ik ga te voet over de Pyreneeën naar Santiago de Compostela. Van daaruit loop ik verder naar Finisterre en Muxia aan de westkust van Noord Spanje. Alles bij elkaar zo'n kleine 900 km.

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 6768

Voorgaande reizen:

31 Maart 2015 - 16 Mei 2015

Camino de Santiago

Landen bezocht: